Beskrivelse av gruppetimer

Frisk rygg, nakke og skulder:
Lavterskel time med fokus på bevegelighet og stabilitet i nedre del av ryggen, nakken og i skulderpartiet. Passer for deg som har/har hatt ryggproblematikk; har plager fra nakke eller skulderpartiet eller for deg som bare vil være føre var.
Styrke nybegynner:
Lavterskel styrketime for heile kroppen med vektlagt instruksjon og tilpassing av øvelser etter ditt individuelle behov. Fin time for deg som enten er heilt ny eller vil starte opp igjen med styrketrening.
Mobilitet:
Lavterskel time med spesifikt formål om å øke bevegeligheten i et ledd og kjeder av ledd gjennom dynamiske bevegelser.
Livskvalitet:
Lavterskel time. Tirsdager er timen todelt; først er cirka 25 min spinning og andre halvdelen av timen ligger fokuset på bevegelighet og balanse.
Styrke:
Effektiv styrketrening for hele kroppen med bruk av stang og løse vektskiver. Øvelsene blir utført gjennom 8-12 repetisjoner i 3-4 serier avhengig av hvordan timen blir satt opp.
Step/Styrke:
Kombinasjonstime der en trener kondisjon/utholdenhet og styrke vekselvis. Effektiv og intensiv time der kondisjonsdelen inneholder enkle og effektive trinn på step-boksen og styrken utføres med stang og/eller løse vektskiver.
Tabata:
Timen består av korte og intensive arbeidsperioder og man trener hele kroppen. Hver tabata er 20 sec arbeid og 10 sec hvile i 8 omganger med veksling av 2 øvelser. Øvelsene er enkle og varierte og man utfordrer kondisjon, styrke samt spenst. Øvelsene utføres med egen kroppsvekt, strikk, slides og vekter.
Høg puls/Styrke:
Time med prioritering av utholdenhet uten avansert koordinasjon. Timen kan fint utføres uten hopp. Siste 15 min av timen utfører man styrkeøvelser primært for kjernemuskulatur.
Corebar:
Høytempo-time med fokus på koordinasjon, styrke og balanse med spesielt fokus på kjernemuskulaturen. Gjennom hele timen bruker man en bøyd vektstang med ønskelig vekt.
Combo:
Combo er tidsbasert kombinasjonstime hvor man veksler mellom enkle styrke og kondisjonsøvelser.
CrossTraining:
CrossTraining er en intensiv time med tidsbaserte arbeidsintervaller hvor man utfordrer og styrker hele kroppen samt forbedrer kondisjonen gjennom CrossFit inspirert øvelser. Man arbeider seg gjennom varierende antall bolker med 2 og 2 øvelser.
HIIT (High intensity interval training):
Effektiv, høyintensiv treningsform hvor man jobber med 1-3 øvelser i samme bolke med korte pauser. Arbeidsintervaller har varierende lengder avhengig om øvelsen går på kondisjon eller styrke.
PUMP AND RUN:
Det er en todelt time hvor ca. halvparten av timen består av kondisjon og den andre delen er styrketrening med varierte og utfordrende øvelser for hele kroppen.
Spinning:
Intervallbasert sykkeltime som passer for alle. Man kan selv styre intensiteten ved bruk av motstand. Underveis i timen varierer man mellom å jobbe med høyt tempo og med varierende grad av motstand (bakkebasert).
SOMA MOVE:
Soma Move er et helhetlig, nytt og trendy treningskonsept der man utfordrer mobilitet, styrke, kondisjon og spenst ved bruk av egen kropp på matte. Timen er «flow-basert» og uten pause, og man styrer selv eget tempo. Soma Move er inspirert av yoga, kampsport, dans, styrke, mobilitetstrening og dyreriket.
Zumba:
Time som er inspirert av aerobic og dans. Timen er artig, og utføres til latinamerikansk musikk.
WOD (Workout Of the Day):
Time inspirert av Crossfit, og som utfordrer styrke og kondisjon. Timen er tidsbasert, og vil by på nye utfordringer for hver gang.
Leg day:
Styrketrening med fokus på bein og rumpe.